Z pewnością, każdy z nas spotkał się z problemami pojawiającymi się w poczekalniach do lekarza. W takich miejscach gromadzą się pacjenci z rożnego typu schorzeniami. W wielu przypadkach są to osoby starsze, które łatwo się irytują. Atmosfera w poczekalniach jest czasami napięta i nieprzyjemna, a czas spędzony przed gabinetem specjalisty można uznać za stracony. Rozwiązaniem tych problemów, jest usprawnienie systemu rejestracji pacjentów, dzięki rozwiązaniom IT.
Krótki czas oczekiwania
System rejestracji online opiera się na zapisywaniu wizyt przez Internet. Dzięki temu, pacjenci mogą zaoszczędzić mnóstwo czasu i przyjść dopiero na wyznaczoną godzinę. Aplikacja pozwala sprawdzić dostępne terminy do lekarza, bez konieczności czekania przy okienku. Obecnie coraz więcej osób posiada dostęp do Internetu, więc takie rozwiązanie jest dla nich niezwykle wygodne. Oczywiście przychodnie korzystające z systemu rejestracji online, nadal prowadziłyby zapisy telefoniczne, dla osób, które nie obsługują urządzeń elektronicznych.
Wyniki pacjenta w jednym miejscu
Prowadząc karty pacjenta w systemie, personel medyczny ma szybki i prosty dostęp do całej dokumentacji. Jest to niezwykle istotne, dlatego, że usprawnia to komunikację między placówkami i pozwala efektywniej wykonywać obowiązki. W wielu przypadkach pacjent rejestruje się w filii, a nie przychodni głównej, dlatego pierwotne wyniki badań i historie leczenia mogą znajdować się w innej placówce. Dzięki kontom online, nie ma to większego znaczenia, bo pracownicy mają dostęp do wszystkich danych przez Internet.
Ułatwienia dla pracowników
System online posiada również funkcje, które usprawniają pracę personelu. Przykładowo, korzystając z oprogramowania IT można automatycznie wygenerować dokumenty do MZ i GUS oraz rozliczenia z NFZ. Poza tym, program pozwala na prowadzenie ewidencji pracowników, wystawianie recept, wyszukiwanie leków w bazie i sprawdzanie interakcji między specjalistami. Takie funkcje systemowe niezwykle przyspieszają wykonywanie zadań.